Tabung Kawin

Monday 16 June 2014

Tuhan, Kuatkan aku



Diluar aku biasa
Senyum melebihi sepatutnya
Ketawa tak ingat dunia
Perangai seakan orang lain turut gelak


Bila aku penat
aku lari
aku sembunyi
Sakit sangat dada ini
Sakit sebab dah penuh dengan sebak


Aku ke pelusuk
Aku tekup wajah
Perlahan aku merintih
melepaskan apa yang aku rasa


Tuhan, berat apa yang kau berikan ini
hingga aku hampir tersungkur
aku cuba tahan sakit
tapi sakitnya buat aku menangis
membuatkan aku terpaksa ubati sendiri


Lama aku terduduk
mengembalikan kekuatan
aku cuba
walaupun susah
sikit demi sedikit


aku berjaya
tapi sayangnya luka masih berdarah
Tak mengapa
aku bawa luka ini bersama
untuk beri kekuatan
bila aku dah dihadapan

Terima kasih Allah
Kini aku masih tersenyum.
Ini semua kerana-Mu Ya Allah.




                                                                                                                       By Faizatul ain hamsam

No comments:

Post a Comment

Assalamualaiku :)
dah baca sila tinggalkan komen ye =)
terima kasih :)