Tabung Kawin

Sunday 23 March 2014

Mimpi itu.....

  Angin sejuk mula menampar lembut tubuh ku. Aku toleh kiri dan kanan. Aku seakan hilang arah. aku sendiri tak tahu di mana aku sebenarnya. Antara khayalan atau kenyataan, aku keliru. Dari kesamaran pandangan ku, aku terpandang seseorang. Melangkah ke arah aku. Sungguh kabur pandangan aku saat itu. Aku cuba amati tapi tak berjaya. Tiba2 tubuh itu berhenti benar2 di hadapan ku. Dari kaki aku toleh perlahan2. Ya Allah, Aku cuba amati wajahnya tp tetap tak berjaya. bagaikan ada sesuatu cahaya silau mengaburi pandangan aku saat itu. Tetapi saat itu aku hanya terlihat sebuah senyuman nya. Sungguh memukau. Terdetik dihati yang senyuman itu yang paling indah pernah aku perolehi. Bagaikan kuasa magik, di genggaman aku aku sesuatu. Perlahan aku buka, aku terkejut. Ada begitu banyak helaian kelopak bunga mawar sedang terbang. akhir sekali ada sebentuk cincin di telapak tangan aku. Cantik. Ia sungguh cantik. Tiba2 aku teringan kan lelaki misteri itu. lantas aku toleh tapi tiada. Seolah2 ghaib begitu sahaja. aku bagaikan gelisah, berlari aku aku mencari. Aku lintas setiap penjuru.  tiba2 aku terlihat satu bayangan yang jauh tinggalkan aku.
Sekuat hati ini aku berlari. Kejar secepat yang mungkin tapi, bayangan  tu lenyap. Hilang terus dari pandangan aku.
Longlai sungguh lutut saat itu. Ya Allah, aku tak kuat. Kenapa hati aku begitu sakit. Ya Allah, pedihnya bagaikan dtusuk2. Sakit nya dada ini. Ya Allah, Sungguh begitu sakit hati ini. Tanpa aku sedar, air mata aku menitis. Sekuat hati tahan tapi sakitnya tetap menusuk. Puas juga aku kesat air mata yang mengalir tp akhirnya ia tetap sakit, tetap mengalir deras.

Tanpa sedar bayangan itu datang menghampiri aku. Dekat dan semakin dekat. Tiba2 dia memaut erat jari aku. Tergamam tak terkata. Aku pandang lelaki itu tetapi tetap tak terlihat. Dan aku hanya lihat senyuman nya itu. Ya Allah sungguh indah. Senyuman yang aku rasakan ikhlas.

5.30 pagi – Tersedar dari mimpi yang panjang. Ya Allah, mimpi rupanya aku ni. Ku raup muka beberapa kali. Puas aku termenung memikirkan siapa lelaki dlm mimpi itu tapi tiada bayangan.
Mungkin ini semua hanya mainan tidur tapi cukup kuat aku katakan yang mimpi itu seakan menusuk ke dalam hati ini. sehingga saat ini aku tetap rasakan ia menusuk dalam hati. Walaupun aku tak tahu apa maksud mimpi tu, Aku yakin Allah lebih mengerti. Terasa ia begitu dekat. Sangat dekat. 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaiku :)
dah baca sila tinggalkan komen ye =)
terima kasih :)