Tabung Kawin

Friday 27 December 2013

Perasaan ini bukan paksaan : I

Assalamualaikum. Tersedar yang  sebelum ni aku malas betul nak update blog. Malas bukan sebab apa, sebab aku sibuk praktikal And ngadap patient. Ngadap darah, dan itu memang tentunya tiap hari aku kena ngadap.


 Tiap masa aku sedar yang aku tak mampu lagi nak tahan perasaan ini. Walaupun aku cuba untuk halau perasaan ini dengan sibukkan diri tapi hakikatnya tetap tak boleh. Mengeluh tu dah biasa bagi aku.

 23 December 2013
Macam kebiasaanya aku tersedar tepat jam 5.50 a.m. Dan tepat jam 6.50 aku siap untuk ke Hospital Tengku Anis, Pasir Puteh, Kelantan. Tiba di hospital aku dan empat lagi kawan wajib breakfast. Sambil berjalan menuju ke kafe Hospital, aku perasan mata-mata yg melihat. Tapi aku biarkan. Positive thinking. Masuk je Makmal, aku terus mulakan kerja. Macam kebiasaan yang aku buat sejak 2 bulan yang lepas. Sambil aku leka duduk, tiba-tiba ada whatsapp masuk. Ternya awak yang mesaj. Tanpa disangka, Hati ini tiba-tiba rindu. Saya malas nak bagitahu awak semua tu sebab akan buat saya makin sedih.


24 December 2013
aku suruh dia install skype utk melepaskan rindu. Dan dia direct terus buat and add aku. Punyalah tak sabar nak video call, terua dia call bila aku approve. Masa tu hanya tuhan je yang tahu betapa sayunya hati. Suka dapat tengok muka dia.


25 December 2013
 memang betul tentang perasan ini terlalu rumit. Memanf betul cakap dia.Tanpa dipaksa, perasaan sayang datang tiba-tiba. Tak mustahil semua tu. Dan sejak benda ini terjadi, mood aku terus berubah. Entah kenapa boleh pulak dia tiba-tiba meluah.
Cuma yang aku boleh balas kat dia, "Maaf saya tak boleh nak beri apa yang awak nak." Dan akhirnya dia jawab "Saya dah matikan perasaan ini sebab awak dah berpunya. Saya tak patut luahkan kat awak. Dan lebih baik awak tak tahu."

No comments:

Post a Comment

Assalamualaiku :)
dah baca sila tinggalkan komen ye =)
terima kasih :)