Tabung Kawin

Thursday 24 November 2011

#Trivia


Assalamualaikum....ni ad beberapa fakta utk korang tau...
1.

* Suka makan pelbagai jenis buah-buahan sebenarnya menggambarkan sifat seseorang. Misalnya, buah yang dikupas (mangga dan nanas) bererti sifat orang tersebut teliti,tekun dan tak mudah menyerah kalah. Buah-buahan yang dihiris (tembikai dan betik) termasuk orang yang kecoh dalam menjaga penampilan. Manakala buah yang digigit (epal dan pear) bermakna orangnya sangat praktis dan mudah tergoda dengan rasa malas.


2.

* Biasanya setiap makanan kalau disimpan selama bertahun-tahun, lamanya akak busuk. Biarpun makanan tersebut disimpan dalam tin sekalipun. Tapi yang menariknya, madu adalah satu-satunya makanan yang memang tidak akan busuk kalau disimpan sampai bila-bila.



3.

* Coklet mengandungi zat yang dikenali sebagai phenyl ethylamine. Ia merupakan zat yang boleh mensimulasikan reaksi yng menyenangkan terhadap tubuh. Misalnya kalau seseorang itu sedang berasa dalam di alam percintaan.




4.


* Mungkin ramai yang tidak sangka bahawa hingga kehari ini. Mc Donald's sudah pun menghidangkan sebanyak 7 trilion burger. Kalau burger tersebut disusun, tingginya sama sekali menyamai 17 kali jarak ulang alik diantara bumi ke bulan.







1 comment:

Assalamualaiku :)
dah baca sila tinggalkan komen ye =)
terima kasih :)