Tabung Kawin

Sunday 13 May 2012

Diari Hidupku..

Korang ada diari tak?? mesti sesetengah ada kan?? Apa yang korang tulis erk?? Eh, mane boleh bagtau kan?? Itu rahsia peribadi korang. Dan tak de siapa boleh tahu. Hmmm ckp pasal diari, aku ada satu. Walaupun tak besar, tak cantik, diari tu still berharga bagi kau. Tempat untuk aku luahkan segala perasaan. 
Segala perasaan marah, geram, benci, suka, gembira, bahagia, Keliru, hampa. dan segala-galanya. 



Ada menurut fakta, bila kita mempunyai satu buah diari, Kita dapat hilangkan tekanan. Sebab ada tempat untuk meluahkan. satu lagi, Diari jugak boleh kita jadikan sebagai teman untuk dibawa kemana je. Boleh tau apa isi hati kita. Kalau yang dah lama tulis diari mesti banyak kan coretan hati? Sebab, dari dulu, sampailah sekarang, Macam2 yang kita dah alami. die yang pegang segala perjalanan kita. 
Tampal segala gambar kenangan. Tulis segala keinginan. Dan ain pasti setiap orang mesti ada keinginan masing2. Korang tak ada tempat nak meluah? Tapi tak nak orang lain tahu?? Diari lah segalanya. 
Ibu saya punya diari. dia cakap, masa muda2 dulu dia dah mula tulis. Yang buruk jadikan teladan. Yang baik jadikan panduan untuk masa hadapan. Itulah guna diari. Bukan blog je tempat meluah. Diari pun boleh. Esok, bila dah ada anak cucu boleh tunjuk.. kan2? hehehehe.....


 Kepada yang tak ada, boleh jinak2 kan diri.. best bila dapat luahakan hati. Tapi, yang lemahnya, nak tulis tu kadang2 malas kan?? hahahaha....Itulah masalahnya. Memang parah lah macam tu.. Ain tak tolak bila ada orang cakap cm tu jugak.. Tapi bila da tak dapat nak tahan, Terpaksa la rajin kan jugak tangan ni. 

Okey lah ye..... dah pukul 12 lah... Time to sleep !! hehehehe...... Dairi saya ada kat sebelah ni. Temankan saya tidur. Good nite semua... Sweet dream :) Assalamualaikum...




No comments:

Post a Comment

Assalamualaiku :)
dah baca sila tinggalkan komen ye =)
terima kasih :)