Tabung Kawin

Thursday 19 April 2012

Kenapa aku yang kau pilih ?

Dalam dunia ni macam-macam boleh jadi kan?? Dan dalam dunia ni jugak, macam-macam boleh berubah.
Aku dah lalui berbagai cabaran. Aku dan berjalan dengan pelbagai beban. Kadang-kadang aku penat nak hadapinya lagi. Aku tau ia mudah bagi semua orang. tp bagi aku?? bagi ia satu beban yang tak boleh aku pikul. Now, dah 3 tahun 6 bulan aku lalui hidup dengan si dia yang tersayang. Dan selama itu jugak la aku selalu bertanya "kenapa aku yang kau pilih ? " sedangkan ramai lagi wanita yang baik, cantik kat luar sana yang boleh menjaga dan mencintai dirinya sepenuh hati. Dah lama aku pendan perasaan ni. Tinggal tunggu masa je aku nak luahkan kat dia. Jujur aku cakap, aku tak pernah sempurna utk jage dia. Aku tak hargai diri dia. Aku sakitkan hati dia. Aku buat dia marah. Dan aku selalu abaikan dia. Tapi kenapa dia tetap memilih aku?? Dan kenapa dia tak pernah nak lepaskan aku. Dia pernah cakap, aku ini adalah suatu cahaya yang terangkan hidup dia. aku yang mengembirakan hari-hari dia. Aku jaga dia dengan sempurna.
Aku rapat dengan mama dia. Aku ni, hanya ditemui satu dalam sejuta wanita. Sygg, kenapa syg buat macam-macam  utk bby?? Apa yang bby buat selama ni tak pernah nak gembirakan hati syg. Dia memang sebahagian dari hidup aku. Semua yang disekeliling aku mesti ada kaitan dengan dirinya. Bila aku perhatikan balik, ya, memang semua ada kaitan dengan dia. Dudu (teddy bear), kasut, baju, alat solek, beg,  
tudung, cincin, gelang. handset, segala ubat-ubat aku. Itu semua memang ada kaitan dengan dia. Dan macam mana aku nak hadapi hidup kalau dia pergi dari hidup aku?? Dia segala-galanya bagi aku. Dia yang sempurnakan hidup aku. Dia yang mengajar aku erti pengorbanan, erti setia, erti sebuah kasih sayang. Dan dia yang mengajar aku untuk mencintai dia dengan sepenuh hati. And now, badan aku dah naik sikit. Aku tanya, dia tak kesah kew kalau aku gemuk?? dia jawab, "gemuk ke, kurus ke, syg dah cintakan bby sepenuh hati. And always love you.. " Siapa yang tak terharu kan bila orang yang korang sayang ckp macam tu kan??  Dan mama dia pernah pesan, suruh aku jaga diri baik-baik. sebab, mama dia pun dah mula sayangkn aku. Selalu tolong mama dia kat kedai. Datang rumah melawat mama dia. Dan bila aku kat terengganu, selalu jugak call mama dia tanya khabar. Dia macam mama aku pulak kan?? hehehe... Dahla... aku penat nak fikir banyak-banyak. Yang aku tahu, Aku hanya mencintai Muhd Amirul Asyraaf  Bin Abd Razak sahaja!! so, aku harap juga hati dia tak akan pernah berubah untuk aku. 



ILYSM !!!!
Forever and ever :)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaiku :)
dah baca sila tinggalkan komen ye =)
terima kasih :)