Tabung Kawin

Monday, 31 October 2011

adakah aku bersalah??

Ya tuhan, adakah aku bersalah? Tuhan,hati aku terasa sakit yang teramat, Pedih didalam hanya kau yang tahu.
Ya allah, kenapa aku jadi macam ni? kenapa aku tak pernah berubah? kenapa ku sakiti dia lagi?
Tuhan, sungguh aku tak boleh bencikan dia. sampai bila2 pun. kerana cinta dalam hati aku menguatkan segalanya. Bagaimana cara nak buat dia bahagia? Bagaimana nak buat dia tersenyum?

kenapa semalam lepas buat dia gembira,aku skitkan hati dia pulak?
sebab dalam hati aku sakit.
tapi apa yang aku lakukan itu memang salah!
aku tak patut nak cemburukan dia.

Tuhan,aku bersalah..
Dia bukan lah seorang yang kacak seperti lelaki lain.
tapi semua orang sukakan dia kerana kebaikan dia.
kerana dia seorang yang prihatin tak kira kepada kawan,kakak angkat,dan kawan perempuan.
Dia juga suka bantu orang.

Dan..kerana kebaikan itu lah ramai mahu memiliki dia.
aku kat sini, hanya menahan rasa sakit.
aku tahu dan aku faham dia layan hanya sebagai kawan. tak lebih dari itu.
tapi anggapan semua perempuan berlainan.
dulu memang aku tak pernah halang dia nak berkawan.
tapi sekarang, aku takut kejadian berlaku lagi.

Tuhan,aku betul-betul takut kehilangan dia.
sebab aku hanya ada dia seorang je.
sebab hanya dia je yang mengerti aku.
sebab dia je yang tahan layan kerenah aku.
tak kira time aku susah ataupun senang.
dia sanggup bagi aku pinjam bahu dia untuk aku sandar.

Tuhan,kenapa aku buat die macam tu.
selama ni dia cukup teliti jaga aku.
dia cukup pertahankan aku...

aku cinta kan dia...


No comments:

Post a Comment

Assalamualaiku :)
dah baca sila tinggalkan komen ye =)
terima kasih :)